INZERCEPRACE.CZ EMODELING.CZ
PŘIHLÁŠENÍ

registrovat

JAZZFESTBRNO 2005 - ohlédnutí
9/4/2005 | Martina Himerová

Letošní ročník festivalu máte čerstvě za sebou. Jak jste spokojeni s jeho průběhem?

Spokojeni v zásadě jsme. Možná bychom si přáli, aby se posluchači nebáli zkoušet nové věci. Naší snahou obecně je přivážet nejvyšší kvalitu, často v našich končinách ne příliš známou, takže ideálem by pro nás bylo, kdyby si stávající i potenciální fanoušci spojili značku JazzFestBrno právě s touto kvalitou a na koncert šli s vědomím, že propadák nehrozí, naopak vysoká úroveň uměleckých výkonů je garantována.

Který koncert se podle Vás nejvíce povedl a který měl naopak největší ohlas u diváků?

Nejpovedenější byl z našeho hlediska pátek. Už jsem v životě viděl hodně koncertů, ale to, co předvedla kapela Jackyho Terrassona... Bubeník Jamire Williams je dle mého mínění nastupující jazzová superhvězda. Ve dvaadvaceti hrát takhle, tak to opravdu nevím kam až to půjde... Diváky dostala nejvíc asi Sarah Morrow svým pozitivním přístupem, showmanstvím a nevídanou výdrží a drivem.


Uspokojila Vás návštěvnost koncertů?

Určitě. Jistě by se dalo ve středu a v neděli našlapat do sálů lidí víc, ale i tak jsme v celku spokojeni. Možná bychom čekali více muzikantů, jak na koncertech, tak na jamsessionech, zvlášť, když účinkují virtuozové s takovým žánrovým přesahem, jako jsou Wolfgang Muthspiel, Jacky Terrasson nebo Alan Pasqua, ale děláme akci především pro lidi.

Byli spokojeni i interpreti? Spousta z nich byla v Brně poprvé, jak na ně město, místa koncertů, publikum působilo?

Nechci se chlubit, ale feedback je nad očekávání pozitivní. Dostávám děkovné maily od všech účinkujících. Jelikož jsme sami muzikanti, víme jaká je druhá strana a tím pádem se snažíme o maximální servis pro účinkující podle hesla nečiň druhým to co nechceš aby činili oni tobě... Brno se opět osvědčilo jako město s vhodně vyváženým poměrem klidu a aktivity a účinkující určitou jeho poetiku ocenili.


Měl některý z muzikantů nějaké specifické – zvláštní požadavky, které byste mohl čtenářům prozradit?

Nekuřáckou restauraci, dobré víno, šampus po koncertě, nic zvláštního. Letos jsme měli štěstí na mimořádně pohodové účinkující bez náznaku ega.

Setkali jste se i s nějakým problémem během organizace a zajišťování festivalu?

Setkali jsme se s jedním problémem v nejmenovaném hotelu. Snad pozůstatek komunistického myšlení. Bez dalšího komentáře, je to problém konkrétního, nám neznámého člověka.

Lidé si mnohdy neuvědomují, kolik záležitostí je nutné zařídit pro to, aby se hudebník cítil na svých cestách dobře a odvedl pak i výborný hudební výkon. Kolik osob se podílelo na organizaci festivalu? (co odvozy na letiště, přeprava z hotelů na koncerty, prohlídka města, společnost, průvodci…?)

Jádro týmu tvoří dva lidé, tedy Vlastimil Trllo a já. O fundraising z fondů, nadací a oficiálních organizací se starají další dva lidé a na zajištění technických věcí máme dalších plus mínus deset lidí, kteří koordinují práci se zaměstnanci jednotlivých dějišť koncertů. Spolupracujeme s grafikem Petrem Skalou a dalšími subdodavateli ať už tiskovin nebo propagačních materiálů, dopravci, zajišťovateli videoprojekcí, fotografy, moderátorem, médii a dalšími.

Kdy začne příprava na další ročník? Kolik času – půl roku, několik měsíců – Vám příprava festivalu vezme? Je dramaturgie festivalu záležitostí jedné nebo více osob?

Zakončením jednoho ročníku začíná práce na dalším. Dramaturgie vychází kromě mojí hrubé představy z více faktorů, mezi nimiž nechybí termínová a logistická dosažitelnost umělců, finanční nároky atd. Schválení finální podoby programu je samozřejmě věcí úzkého vedení.

Máte už teď v hlavě nějakou jazzovou hvězdu – svůj sen – koho byste na JazzFest rádi pozvali?

Snů je jistě hodně, nechci teď nic zakřiknout. Snažíme se spoluvychovat v Brně posluchače, kteří ocení kvalitu a poznají rozdíl mezi špičkovým a průměrným interpretem. Těšte se na příští rok, něco se jistě podaří.



Děkuji za rozhovor.
Otázky připravila Martina Himerová

[Zpět na přehled článků v rubrice rozhovory.]